Een beetje Blue(ware) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Amber Rep - WaarBenJij.nu Een beetje Blue(ware) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Amber Rep - WaarBenJij.nu

Een beetje Blue(ware)

Door: Amber

Blijf op de hoogte en volg Amber

04 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hoi allemaal,
Het is alweer een tijd geleden dat ik een verslag hebt geplaatst... Maar echt zeg, de tijd raast hier als een intercity met spoed voorbij. Het gaat allemaal veeeel sneller dan ik zou willen, maar dat betekend gelukkig ook dat ik het heel erg naar mijn zin heb!

Bij mijn vorige verslag vertelde ik nog aan het einde dat ik Shai zou gaan ophalen de volgende dag, nou, ik kan je vertellen, Shai is hier inmiddels ook al bijna 2 weken :P en we hebben ons al 2 weekenden kostelijk vermaakt in Londen.

Shai heeft gelukkig super snel een kamer kunnen vinden. Niet echt heel dichtbij mij, maar eigenlijk is dat niet echt nodig. Ik ga s'morgens rond half 9 de deur uit en ben gemiddeld rond half 8 weer thuis.. en moet dan nog koken en eten. Echt zin en energie om dan s'avonds nog van alles te doen is er dan niet meer, ben blij als ik eindelijk even zit.
We spreken dus af in de weekenden en proberen elke week weer wat anders te ontdekken. Het is dan ook echt superrr fijn dat de musea's hier in Londen gratis zijn. Voor sommige speciale/tijdelijke tentoonstellingen moet je wel betalen, maar bij de meeste kan je zo naar binnen lopen. Je kunt begrijpen dat wij hier dus gretig gebruik van maken :).

Het eerste weekend was echt super mooi weer (wel koud maar strakblauwe lucht met een zonnetje) en zijn we een beetje door de stad gaan lopen bij de Londen Bridge. Later zijn we naar een wijk bij Liverpool Street geweest. Echt een hippie buurtje waar het echt barst van de vintage winkeltjes. Je hebt daar naast alle vintage winkels ook kleine marktjes (Backyard Markets) en allemaal kleine tentjes/pleintjes waar je redelijk goedkoop kan eten. Echt super leuk en zeker iets om te onthouden!
Die zaterdag vloog om en zondag ben ik begonnen met mijn zoektocht naar een winterjas. In mijn koffertje waar maar 23 kilo in mocht heb ik de ruimte voor een grote warme winterjas toch ingeruild voor wat meer andere leuke dingen... Maar helaas was het in Londen toch wat kouder dan ik dacht ;) gelukkig heb ik geld gekregen van mijn lieve ouders om een jas te kopen. Ik dacht joh, dat doe ik ff, maar helaas.. heel Londen ligt al vol met lente/zomer kleding. Bummer! Het is dus echt zoeken geblazen naar een winterjas.. maar inmiddels heb ik deze wel gevonden!

Afgelopen weekend ben ik op aanraden van Sarah naar het Victoria & Albert museum geweest met Shai. Echt een prachtig maar enorm museum bij South Kensington. De tentoonstellingen daar zijn super variërend, maar ik was natuurlijk al snel een beetje verliefd op de keramiek afdeling. Naast veel te veel keramisch schoon kon je ook filmpjes bekijken over oude ambachten en technieken van keramiek en hoe het allemaal gemaakt word. Ik heb daar wat aantekeningen van gemaakt, want misschien zit er wel iets bij voor mijn afstudeerproject.. Maar dat zie ik dan wel. Ik vond het in ieder geval een super mooi museum en ik ga er de komende 2 maanden zeker nog een keer heen!

Na het V&A museum zijn we weer op zoek gegaan naar een jas en zijn we naar de Harrods en de Primark geweest haha :P Harrods liepen we eigenlijk toevallig langs en ja.. Als je in Londen bent moet je daar natuurlijk wel even binnen kijken. Met het idee dat ik een jas nodig had zijn we de Harrods ingegaan. Super prachtig daar binnen, maar oh my god wat duurrr.. Eigenlijk durfde ik geen jas aan te raken of stel je voor te passen, maar we hebben ons wel echt kostelijk vermaakt in de Toys World van de Harrods. Het was echt een soort Disneyland Parijs in het klein, met mini cabrio's voor jongens, levensgrote paarden knuffels en prinsessenjurken van 500 pond voor meisjes, 15 verschillende soorten toverstokken van Harry Potter en nog veeeel meer.. Ja, wij hebben ons wel vermaakt! ;)
Na een wederom mislukte zoektocht naar een jas zijn we in het Chinatown gedeelte van Londen belandt. En ik kan je vertellen dat dat echt heel leuk is! Kleine straatjes met allemaal rode lampionnetjes en honderden chinese restaurantjes. Shai en ik hebben besloten dat zaterdag de dag is dat we onszelf mogen 'trakteren' en doen wat we willen, dus zijn we bij een chinees restaurantje gaan eten. Was een aparte ervaring met allemaal schreeuwende Chineesjes enzo, inclusief een rekening waar je de ballen van snapt omdat alles in Chinese tekens staat geschreven, maar goed, het was leuk! Toen wouden we eigenlijk naar de film, maar dat was ook wel een beetje bizar... Chinatown is echt klein en gezellig, maar als je 100 meter verder loopt kom je bij Leicaster Square wat op een soort van New York lijkt. Heel raar om zo dichtbij elkaar van het een naar het andere uiterste te lopen. Helaas draaide er niet echt veel boeiende films en hebben we besloten om naar huis te gaan en voor volgend weekend het allemaal even wat beter te plannen ;). Dus ik ben benieuwd!

Zondag (gisteren) zouden we eigenlijk uitslapen en naar het Tate Modern museum, maar Shai moest onverwacht toch nog helpen bij zijn stage. Ik ben toen maar weer op zoek gegaan naar een jas.. (met de instelling: hoe langer ik wacht hoe minder jassen er zijn: hoe moeilijker het is om er nog een te vinden) en tadaaa, I found one! Ik ben alle winkels ingelopen bij Oxford Street waar ik normaal gesproken niet zou komen, bij het japanse merk Super Dry heb ik een super warme jas gevonden, die ook nog is super droog is met een 3 dubbele rits :P en hij is donker blauw: helemaal goed!

Vandaag ben ik dus alweer begonnen aan week 4 van mijn stage. Echt belachelijk hoe snel dat gaat, maar goed, ik ga het steeds leuker vinden! De eerste weken was het vooral helpen met het opbouwen van de studio. Dit is inmiddels in een verder stadium (maar nog lang niet 'echt' af) maar er is genoeg ruimte om goed te kunnen werken. Vorige week heb ik samen met Sarah alle Blueware Tiles die ze hebben gemaakt uitgezocht om panelen te maken voor een tentoonstelling in China. Super leuk om te doen, het is eigenlijk een beetje puzzelen met al die tegeltjes om de juiste patronen te krijgen, maar uiteindelijk is het allemaal gelukt. Van de 10 panelen die we uiteindelijk hebben gemaakt zijn er nu 4 in China voor 2 maanden. De andere worden verkocht. Verder zijn er heel veel ditjes en datjes om te doen, maar zijn we vandaag officieel begonnen met het project voor het Textiel en ZuiderZee museum. Sarah en Tim gaan volgende week naar Nederland om daar langs te gaan voor besprekingen, deze week gaan we dus vooral veel onderzoek doen. Ook gaan we beginnen met het ontwerpen van een lamp voor een van hun bestaande projecten.. en ga maar door. Ik mag helaas niet teveel zeggen zo op internet, maar zodra dat wel mag horen jullie het wel ;).

Sarah geeft ook les op de Royal College of Art in Londen. Dat is een school waar je een master opleiding kan volgen van twee jaar (ik doe nu bachelor, master zou ik eventueel hierna nog kunnen doen). Woensdag was daar de opening van de 'Work in Progress' tentoonstelling van het eerste jaar en Sarah vroeg of ik daar ook mee naar toe wou om haar Platform te bekijken. Natuurlijk zei ik daar volmondig ja op! Ik weet dat Shai een master wilt gaan doen en erg nieuwsgierig was naar de RCA, dus ik heb hem ook mee gevraagd. Samen zijn we op ontdekkingstocht geweest op het RCA. Mooie school, super druk en veel naamsbekendheid.. maar het was niet overweldigend. Je hebt veel ruimte om te doen wat je wilt en te ontdekken waar jou kwaliteiten liggen, maar qua werkwijze vonden wij het best veel lijken op de HKU. Leuk om geweest te zijn, maar als we daar zouden willen studeren hadden we al vanaf onze geboorte moeten sparen... :P

Ook heb ik nog een vreemd verhaal wat nu nog steeds een raadsel is. Afgelopen vrijdag 1 februari zou namelijk nog een stagiaire beginnen, een meisje genaamd Julie die studeert op de Design Academy in Nederland. Maar vrijdag om half 10 was er geen Julie te bekennen.. en de rest van de dag ook niet. Sarah en Tim hadden haar gemaild, maar toen ik vanmorgen weer in de studio was hadden ze nog steeds niks van haar gehoord. Uiteindelijk haar portfolio gevonden met haar telefoonnummer erin, maar ook geen gehoor.. Waar ze dus is of wat er aan de hand is weten we niet, maar het is echt een raadsel. We hopen dat er snel duidelijkheid komt, anders moet er ook als de sodemieter een andere stagiaire gevonden worden. Maar aangezien ze aardig wat mensen hebben afgewezen voor haar plek zou het wel heel lullig en raar zijn als ze niet komt opdagen. To be continued..

Verder zitten mijn weekenden al aardig vol! Volgende week donderdag (14 februari) komt mijn lieve vriendje alweer naar Londen! In het weekend van 2/3 Maart komt Claudia over en is Wouter ook in Londen te vinden. Die week erop komen mijn ouders, broertje en zus langs, die week erna word het een weekend feesten met Jeroen & Wouter, dat weekend daarop (21 maart) ben ik een weekend in Nederland omdat Mats van jarig is.. en 6 april vlieg ik weer terug omdat ik dan alweer klaar ben. Ook al vind ik het een super fijn idee om iedereen weer even te zien, ik moet er nu nog even niet aan denken dat het alweer bijna voorbij is :). Eerst nog even volop genieten!

Ik heb mijzelf trouwens voor genomen om meer digitale foto's te gaan maken. Op dit moment maak ik eigenlijk alleen maar foto's met mijn analoge camera en heel soms met mijn telefoon. Helaas hebben jullie daar dus nog helemaal niks aan.. maar ik beloof dat daar binnenkort verandering in komt!

Veel liefs uit Londen!
xxxxxxxx


PS. net online gezet, de gemaakte panelen voor de tentoonstelling in Bejing: http://www.glithero.com/Oclock-Beijing

  • 06 Februari 2013 - 20:30

    Margo:

    Lieve Amber, Hoe gaaf allemaal. Vindt het zo leuk dat je het zo naar je zin hebt! Leuk om misschien wat links van buurten/musea/bedrijven/foto's etc op je website te zetten. Geniet er van daar!

  • 06 Februari 2013 - 22:37

    Joke:

    Lieve Amber, geweldig , wat een verhalen , je geniet wel zeg, leuk om je te lezen.
    Ik ben ook benieuwd wat je met al je opgedane ervaringen gaat doen daar...heerlijk om zoveel museums
    gratis te bezoeken in een lekkere warme jas! Gelukkig zie je Mats straks ook ...de tijd vliegt !
    Ik wens je nog veel plezier daar en veel inspiraties, warme groeten van ons uit een koude polder


  • 09 Februari 2013 - 23:29

    Engelmoer:

    Beste Amber ik ben nog nooit in london geweest oma wel maar de woorden gratis klinkt als muziek in mijn oren. Je moeder was hier vanmiddag was heel gezellig .Met oma gaat het al wat beter, we hopen eind van de maand naar zeeland te gaan de kleine van hilke amper gezien .Koop een bolhoed voor je vriendje zwart natuurlijk hij zal heel blij zijn .Ik hoop dat alles verder naar wens gaat . Groetjes Oma en Opa

  • 10 Februari 2013 - 19:23

    Amber Rep:

    @Margo: bedankt voor je berichtje, leuk! Heb het inderdaad heel erg naar mijn zin en het is zeker een goed idee om wat tips neer te zetten op deze site. Heb al aardig wat leuke dingen ontdekt hier wat zeker het delen waard is. Ik ben trouwens vanaf half april weer terug (dat staat nu vast) dus als je wilt kan ik daarna weer oppassen! :)

    @Joke: Dankjewel voor al je lieve berichtjes! Ik ben inderdaad heel erg aan het genieten! Het is soms wel moeilijk hoor zo opeens in mn eentje zonder Mats, maar je waardeert ook meteen veel meer wat je thuis allemaal hebt en dat is ook veel waard. Maar heb het er allemaal voor over want ik leer hier echt heel veel en krijg genoeg inspiratie, ook al voor mijn afstudeerproject :). Met alle super mooie musea's hier vermaak ik me de komende 2 maanden nog wel. Ik spreek jullie snel weer!

    @Opa: Het is ook heel goed geregeld hier dat alle musea's gratis zijn! Het zijn ook stuk voor stuk hele mooie musea's met interessante tentoonstellingen, ik vind echt dat u een keer naar Londen moet gaan hoor! Is de moeite waard! Fijn om te horen dat het met oma al wat beter gaat en leuk dat jullie weer naar Zeeland kunnen. Verder gaat alles goed hier, als ik terug ben kom ik snel weer een keertje bij jullie langs! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Amber

Stage van 3 maanden in Londen!

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 8908

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 05 April 2013

Londen

Landen bezocht: