Bezoek 3-daagse - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Amber Rep - WaarBenJij.nu Bezoek 3-daagse - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Amber Rep - WaarBenJij.nu

Bezoek 3-daagse

Door: Amber

Blijf op de hoogte en volg Amber

13 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,
Vandaag is het dan zo ver. De dag waar ik soms naar heb uitgekeken, maar waar ik mij nu ook al te goed bij besef dat ik al ruim over de helft ben.. Ik ben vandaag namelijk precies 2 maanden in Londen!
Over 3,5 week zit mijn avontuur er alweer op. Heel jammer, want ik heb het super leuk, maar ergens kijk ik er ook wel weer naar uit om lekker naar mn huisje te gaan, mijn oude ritme op te pakken, verder te gaan met waar ik gebleven was en nog vaak terug te denken aan deze hele mooie ervaring.

De afgelopen weekenden zijn erg druk geweest met heel veel leuk bezoek! Het weekend van 2/3 Maart kwam mijn vriendinnetje Claudia voor het eerst in haar leven naar Londen. Vrijdagavond heb ik haar opgehaald bij Wood Green en zijn we meteen gezellig in een pub gaan eten. Zaterdag hebben we Notting Hill bezocht, waar we gezellig door de mooie buurt en de markt hebben gelopen. We hebben geshopt, boekenwinkels bezocht, lekker uit eten en naar de film ‘I give it a year’ geweest. Zondag zijn we op zoek gegaan naar de boekenwinkel van Marc Jacobs (en gevonden!) en hebben we rond gelopen op de markt van Camden waar we een cola/milkshake gedronken hebben in een leuk tentje. Maandag moest ik helaas gewoon naar stage, maar Clau vloog pas laat in de avond waardoor ze nog de hele dag had om de leuke toeristische dingen te bekijken. En dat is haar gelukt! Ik vond het erg gezellig Clau!

Na dit leuke weekend, had ik afgelopen weekend mijn ouders, broertje en zus op bezoek. Ook erg leuk aangezien ik ze in mijn hele leven nog nooit zo lang niet had gezien ;). Vrijdagavond heb ik ze meteen mee genomen naar Covent Garden, omdat ik dat zelf een heel leuk buurtje vind. Daar zijn we lekker uit eten geweest en daarna vroeg naar bed gegaan, aangezien zij de wekker om 5 uur in de ochtend hadden staan..
Zaterdag ochtend hadden we bij mijn huis afgesproken, zodat zij ook een beter idee hebben waar ik op dit moment woon. Helaas was mijn papa een beetje ziek die dag en zijn we terug gegaan naar het hotel waar ze verbleven bij Russel Square. In de middag ben ik samen met mijn grote kleine broertje de stad gaan verkennen. We zijn richting St. James park gelopen, hebben nog even de Big Ben bekeken en zijn toen een drankje gaan doen in een echte mooie ouderwetse pub. Daar heb ik voor mijn broertje maar een echt engels Guinness biertje besteld (dacht ik tenminste, kom er net achter dat het meer Iers is). Helaas was hij iets te donker en viel het niet echt bij hem in de smaak.. maar hij heeft het tenminste geprobeerd!
Zondag heb ik ze meegenomen naar Camden (ja, alweer ja), wat ze gelukkig erg leuk vonden! Na daar wat rond gelopen te hebben, is er nog een poging gewaagd om een haventje bij Tower Hill te vinden.. maar door een afgesloten metro en een te koude wind zijn we toch maar in een pub beland. Daar wat gedronken, in de buurt van het hotel nog laat geluncht/avond gegeten en ja, toen zat het er al weer op.
Het was (alweer) een veel te kort maar een heel gezellig weekend! Het is natuurlijk altijd leuk om je familie weer te zien, maar als je elkaar 2 maanden niet hebt gezien maakt dat het toch nog wel extra leuk ☺. We zijn ook niet meer zo heel vaak met zijn 5e, dus dit soort weekendjes maken dat ook nog extra gezellig.

En jaa.. nu zit ik ook alweer in week 9 van mijn stage. Nog steeds erg naar mijn zin, eigenlijk nu nog meer door dat de nieuwe stagiaire is begonnen, Julinka.
Julinka is 27 en komt oorspronkelijk uit Hamburg, maar woont al een aantal jaren in Berlijn. Ze is hier in Londen voor deze stage, maar ook voor een toelatingsgesprek bij de RCA. Gisteren heeft ze te horen gekregen dat ze daar is toegelaten, dus in september gaat ze beginnen met haar master opleiding hier in Londen. Heel spannend allemaal voor haar en vooral veel geregel voor alle financiën.. maar ze heeft er in ieder geval veel voor over!

Ik kan het heel goed vinden met haar, dus dat is heel fijn. Afgelopen woensdag hadden we ook een borrel bij ons in de studio. Sarah had haar studenten in de studio uitgenodigd om het werk te komen bespreken, met een afsluitende borrel en een presentatie van een Mexicaanse ontwerpster. Heel leuk en leerzaam, zo leer je elkaar ook een beetje op een andere manier kennen.
Volgende week vrijdag heeft Sarah weer een studio party georganiseerd, maar helaas kan ik daar niet bij zijn want.. dan ben ik weer even in Nederland! Wel jammer dat ik niet bij het studio feestje ben, maar dat is dan niet anders. Mijn vriendje is dan jarig, dat is ook een feestje ;).

Verder hebben Julinka en ik een eigen project waar we aan werken. Ik ben nog steeds druk bezig met het maken van schalen van was, waar veel gedoe met maken van mallen in gips bij komt kijken en ik een beetje mijn keramiek skills kan showen :P. Julinka is bezig met een opdracht voor het Perrier Jouet project, wat tentoongesteld gaat worden in de kelder van het kasteel in Parijs. Verder zijn er zo tussendoor altijd wel wat kleine dingetjes te doen en rommelen we lekker verder. We hebben sinds deze week ook voor het eerst internet in de studio, dus dat is een hele verademing! Helaas dus geen internetbezoekjes meer in de Vagabond, maar ik dat is maar niet anders ;).

En ja, ik ben nog maar 2 avondjes alleen en ik hoef ook nog maar 2 avondjes alleen te zijn.. want dan is het eindelijk zo ver: Jeroen & Wouter komen naar Londen!
Ik ben normaal gesproken zo gewend om uit te gaan wanneer ik dat wil, maar hier in Londen is dat in je eentje toch een beetje anders. Dit weekend staat dan ook helemaal in het teken van FEESTEN! Vrijdagochtend vliegen ze, dus ik haal ze in de avond op bij Finsbury Park. Daarna als een speer alles doen/regelen/eten om op tijd te zijn bij club Xoyo. Het is hier in Londen namelijk heel normaal om al 9 uur te beginnen op vrijdagavond. Feestjes beginnen hier eerder maar stoppen dus ook eerder.. waardoor je wel vroeg al in de rij moet staan.

Op de planning stond dat wij met zn 3e naar de wedstrijd van Tottenham Hotspur tegen Fulham zouden gaan zaterdag 16 maart om 3 uur. Wouter heeft dat geregeld en dat is natuurlijk super leuk, maar ook helemaal leuk omdat ik zo dicht bij het White Hart Lane stadion van de spurs woon. Maar helaas kwamen we er gister achter dat de wedstrijd is verzet naar zondag 4 uur.. Opzich geen probleem zou je denken, het is alleen een beetje jammer dat Wouter & Jeroen om kwart over 7 in het vliegtuig naar Nederland moeten zitten.. en dat waarschijnlijk dan niet gaan halen. Tickets omboeken enzo is echt te duur, dus het lijkt erop dat we alleen de eerste helft gaan zien.. best wel jammer, maar is niet anders :) er zijn nog onderhandelingen bezig met een super snelle taxi... maar verder word het waarschijnlijk gewoon een super leuk weekend waar ik erg zin in heb!

Dit is waarschijnlijk wel een van mijn laatste verslagen vanuit Londen. Ik heb namelijk best moeite om tijd te vinden om al mijn avonturen te typen.. kost meer tijd dan je denkt! Van de laatste weken wil ik ook nog extra genieten nu het nog kan, want voor je het weet zit het er alweer op :)

Veeel liefs en tot de volgende keer!
xxxxx




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Amber

Stage van 3 maanden in Londen!

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 8912

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 05 April 2013

Londen

Landen bezocht: