Love(ly) Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Amber Rep - WaarBenJij.nu Love(ly) Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Amber Rep - WaarBenJij.nu

Love(ly) Londen

Door: Amber

Blijf op de hoogte en volg Amber

20 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi there mates!
We zijn alweer twee hele leuke weken verder en ik zit officieel al op de helft van mijn stage. Week 6 is ingegaan en op dit moment run ik een beetje de studio in mijn eentje. Sarah en Tim zijn namelijk deze week een tour aan het maken van afspraken in de buurt van Parijs, Tilburg, Utrecht en een plaatsje in Friesland en zijn maandagavond pas weer terug. Op dit moment ben ik dus alleen met Phil, maar eigenlijk is het wel prima en heb ik genoeg te doen.

En jaaa.. dat betekend dus ook dat er nog geen andere stagiaire is! Bij mijn vorige verslag was het nog een groot raadsel, maar uiteindelijk zijn we erachter gekomen dat ze al bij een andere ontwerper stage loopt, Sarah en Tim had gemaild met een afzegging met een nieuw e-mailadres en op vage wijze is die mail dus nooit aangekomen... Vaag verhaal maar goed, gelukkig zijn er genoeg aanmeldingen en word Julie vervangen door Julinka: een Duits meisje dat is afgestudeerd voor haar bachelor Product Design en nu wilt gaan studeren op de RCA. Om de maanden daarvoor een beetje op te vullen en beter engels te leren wilt ze graag stage lopen. 4 maart begint ze, dus dat schiet ook al op! Ik heb haar gister even gezien en ze lijkt mij heel aardig. Rond dezelfde tijd komt ook de jongen uit Korea, dus dan word het meteen lekker druk. Prima!

Verder gaat het op mijn stage nog steeds gewoon goed! We zijn nu met 3 projecten bezig die nog allemaal in de beginfase zitten en dat is heel leerzaam voor mij om mee te maken. Ik leer nu al veel beter hoe je en project moet beginnen en het beste kan aanpakken. Dat gaat dan vooral over heeel veel research doen, boeken lezen, internet afspeuren etc. Iets wat ik altijd wel deed, maar niet grondig genoeg. Ik zie nu wel in dat het echt helpt om je goed verdiept te hebben in het onderwerp van je interesse voordat je eraan begint. Het is ook heel leerzaam om te zien hoe Sarah en Tim over dingen denken en zich goed kunnen vasthouden aan hun concept. Zo leer ik ook meer wat er allemaal bij komt kijken als je een eigen studio hebt, dat is al veel meer dan gedacht! Ze krijgen naar mijn idee ongeveer elke dag wel een mail met vragen voor foto's voor publicaties in tijdschriften (Elle, Frame en nog veel meer), interviews en van alles en nog wat.
De fotoselecties maken en een mails terug sturen is ondertussen een beetje mijn taak geworden, wat ik ook leuk vind om te doen.

Binnenkort gaan we ook de studio om toveren tot doka (donkere kamer) om nog 3 Silverware Vases te gaan maken. Dat is nog een heel proces waar heel veel fout kan gaan.. maar heb er wel zin in! Ben erg benieuwd.

Het weekend van 9/10 februari ben ik weer met Shai op pad geweest. Zaterdag hebben we de Tate Modern bezocht, een heel groot en mooi veelzijdig museum bij de Thames. Een aanrader! Daarna zijn we doorgelopen naar Londen Eye en de Big Ben, Sint James Park en Buckingham Palace. Een echt toeristenrondje, maar toch heel leuk! Vooral de Big Ben vind ik echt bloody beautifull! ;)
Na dit rondje zijn we richting Soho gelopen. Daar hebben we een heel leuk tentje gevonden om te eten, met de naam BRGRS. Je kan er redelijk goedkoop hele lekkere hamburgers krijgen met allemaal speciale dingetjes erop. En het is gewoon een mooie zaak. Daarna zijn we in zo een mooie ouderwetse kroeg beland in Soho.. erg gezellig!
Zondag besloten we om uit te gaan slapen en in de middag af te spreken bij Wellcom Tust. Het weer was een beetje grauw en regenachtig, dus eigenlijk wel perfect om een museum te bezichtigen. Dit museum is ook echt heel leuk! Er was een wissel tentoonstelling over de Dood wat erg interessant was, en de vaste tentoonstelling The Medicine Man is ook heel erg leuk. Je ziet daar een verzameling van een dokter die in zijn leven de hele wereld is afgereisd en allemaal spullen heeft verzameld. Zoals de tandenborstel van Napoleon, maar ook allemaal freaky protheses en medische gereedschappen. Heel interessant om te zien!

Zoals vele van jullie wel weten was mijn lieve vriendje afgelopen weekend in Londen! Woehhh! Helaas begon onst weekend samen met heel veel pech, want door dat pokke weer in Nederland was zijn vlucht gecanceld. Toen werd zn vlucht omgeboekt via Dusseldorf naar Londen, maar die werd ook gecanceld.. Toen nog een gecancelde vlucht naar Heathrow en uiteindelijk is hij op het nippertje in het vliegtuig naar Londen City gesprongen, zonder bagage. Daar heb ik hem s'avonds dan gelukkig toch nog kunnen ophalen. Het was echt superrr fijn om elkaar weer te zien!

Vrijdag zou zijn bagage gebracht worden in de ochtend, maar helaas ging dat totaal niet volgens plan.. We hebben eigenlijk de hele dag zitten wachten op zn bagage en zijn alleen even snel naar Alexandra Palace geweest om dichtbij huis te blijven. Ik rij daar elke dag met de bus langs en je hebt daar een heel mooi uitzicht over de stad met een mooi park erbij. Na heel veel bellen zonder duidelijkheid hebben we met enorme honger besloten om dan toch maar gewoon de stad in te gaan en daar wat te gaan eten. Toen we rond 11 uur s'avonds bij White Hart Lane de trein uit gingen werd Mats opeens gebeld dat de courier met zn bagage voor de deur stond.. Dat verwacht je dan ook niet meer, maar blij waren we wel!

Nadat de vrijdag dus eigenlijk een beetje in het water (of sneeuw?) was gevallen, zijn we zaterdag maar meteen het toeristenrondje gaan doen. Ik moet je heel eerlijk vertellen dat ik het toeristenrondje eigenlijk al een beetje gezien heb.. (Londen Bridge, Eye en dan naar de Big Ben) maar voor je vriendje heb je dat over he ;)
s’Avonds zijn we gaan eten bij Covent Garden, wat trouwens een hele leuke plek is en zeker de moeite waard is om heen te gaan! Covent Garden is echt het theater district, maar je kan er ook heel leuk winkelen en er is in het ‘centrum’ een soort markthal met allemaal kleine eettentjes, markt kraampjes en straat muzikanten. Erg leuk! Het enige wat een beetje jammer was, is dat de restaurants daar zaterdagavond helemaal volgeboekt zitten.. Na heel veel lopen en vragen zijn we uiteindelijk ook bij een leuk tentje beland, maar dat was al meer richting Oxford Circus.

Zaterdag wou ik heel graag naar Camden en Hampstead. Camden is een beetje de alternatieve wijk van Londen en Hampstead een kunstenaarsbuurt met prachtige huizen. Vooral Camden was super leuk! Je hebt bij metro station Camden Town een hele grote markt waar allemaal kleine hutjes staan opgesteld met van alles en nog wat. Heel leuk om gewoon rond te lopen en te kijken. Je hebt daar ook veel pleintjes waar je veel internationale gerechten kan proberen en heeel veel leuke spullen om te kopen.

Na Camden zijn we met de bus door gereden naar Hampstead. Helaas terminated de bus opeens (dat gebeurd wel vaker hier, dan besluit de bus om spontaan ergens te eindigen en dan moet je er opeens uit) en stonden we dus vlakbij een park in Hampstead. Na wat rondlopen kwamen we wel in een soort centrum terecht, maar het viel wel een klein beetje tegen. Uiteindelijk besloten om met de metro naar Tottenham Court te gaan en daar hebben we gegeten wat je in Londen echt moet eten: Fish and Chips. En jaa.. toen was het weekend alweer over.
Afscheid nemen is niet mijn ding, dat kan ik je wel alvast vertellen. Ik ben er echt heel slecht in omdat ik het ook gewoon geen leuk gevoel vind om dan in mn eentje achter te blijven en al helemaaal als mn vriendje dan weg gaat. Maar goed, zo is het nou eenmaal, ik ben in Londen en dat is ook zeker wat waard.

Aankomend weekend is alweer het een na laatste weekend dat ik geen bezoek heb. Volgende week vrijdag tot maandag komt Claudia naar Londen, dezelfde zaterdag en zondag is Wouter daar ook te vinden.. dus dat word gezellig!

Met mijn engels gaat het ook al stukken beter. Er komen soms woorden uit mn mond waarvan ik geeneens wist dat ik ze kon haha.! Maar doordat je om je heen ook zoveel engels hoort neem je dat vanzelf wel over. Heel handig en ben er blij mee!
En het moment waar iedereen mij al van te voren over waarschuwde is ook aangekomen: ik denk in het Engels! YESS!

Zoals beloofd heb ik ook wat foto's gemaakt. Ik maak nog steeds het liefste foto's met mijn analoge camera, dus daar moet nog even op gewacht worden.. maar er is tenminste wat te zien.

Tot de volgende keer!
xxxxxx

  • 21 Februari 2013 - 07:40

    Martijn:

    Hey Ambertje!

    Jeetje, zit je alweer op de helft?! Ik heb het gevoel dat je pas net weg bent... Voor jou zal de tijd ook wel om vliegen daar. Je klinkt in ieder geval erg enthousiast! Leuk! Fijn dat je stage zo goed bevalt en dat er ook nog genoeg tijd is on andere leuke dingen te zien/ doen. En af en toe visite is natuurlijk ook erg leuk! :-)
    Goed dat je in het Engels denkt nu! Dat maakt het praten een stuk makkelijker! ;-)

    Have a nice time over there!

    Big hug, Martijn

  • 22 Februari 2013 - 16:46

    Engelmoer:

    Hallo Amber wat een verslag lijkt wel een krant artikel , lees me rot, wat een uitdrukking geen engelsman zou dit begrijpen denk ik .
    Maar wat ik begrijp gaat het goed ,en ze kunnen nog wat van jou leren in londen of is dit overdreven .
    Ondanks de sneeuw was jullie liefde niet verkoeld en samen dingen meemaken die niet lekker lopen maakt de band sterk.
    Marye was hier dinsdag middag ze belde op en is hier een paar uur geweest was gezellig en ze is weer beter gelukkig en ze werkt weer.
    Met Oma gaat het steeds een beetje beter ,donderdag gaan we naar zeeland in het huis van Remco zijn ouders, en die gaan weer naar amsterdam enz.
    Amber hier uit koud Amsterdam een warme groet van Oma enOpa.

  • 27 Februari 2013 - 22:58

    Renate:

    HOI am je belde vanavond maar ik heb je niet gesproken , Joke en Caroline waren hier daar moet je de hartelijke groeten van hebben. Het blijft een probleem met de tickets naar Londen, eerst stond je vaders naam verkeert op de ticket dit is nu verandert, dan kan ik de oude tickets weggooien(nooit gehad, volgens het reisbureau had ik ze absoluut)Afijn de nieuwe tickets weer meegenomen wordt ik van de week gebeld dat de tickets er zijn! Nou ja je snapt ik zal blij zijn als we in dat vliegtuig zitten op weg naar mijn Engels sprekende, denkende en creatieve dochter. Wij doen Vrijdag wel het toeristische rondje Londen om ons de rest van het weekend te laten leiden door het nog voor ons onbekende Londen denk aan Oxfort street, Harrords, Regent Street, nee hoor grapje. Wat ik wel graag wil zien is de Shri Swaminarayan Mandir, ja ja nu krijg je wel met een kenner te maken dat merk je meteen. Het is de grootste Mandir tempel buiten India en zo doen we deze reis nog een beetje India aan. trouwens spoor 9 3/4 hebben Marije en ik toen niet gevonden ook al stonden er borden hoe je moest lopen dus we gaan het deze keer gewoon nogmaals proberen Misschien kan je van te voren even gaan kijken tja dat scheelt weer tijd!ha ha ik stop er nu mee tot volgende week als alles goed gaat en anders slapen we gewoon bij jou op de kamer eventueel in het atelier Groet van je Moeder

  • 12 Maart 2013 - 11:04

    Renate:

    Hoi Amber we zijn weer thuis en kijken met veel plezier terug op ons weekend in Londen. De metro pas van Mathijs was een gekopieerde dat hoorde we toen we hem weer inleverde.Die man zei ook dat we zeker veel problemen hebben gehad met zijn pas, nou dat konden we alleen maar bevestigen. We hadden de verkeerde Metro genomen we zijn er weer uitgestapt maar de volgende Metro zat zo vol dat we die maar hebben laten gaan, in de volgende konden we gelukkig zitten , toch wel vermoeiend zo'n weekend ! Maar bedankt Amber voor al die voor ons onbekende pleintjes en markten die we nog niet hadden gezien ook al was het de zevende keer dat we naar Londen gingen tot volgende week! Fred, Renate, Marije en Mathijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Amber

Stage van 3 maanden in Londen!

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 8915

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 05 April 2013

Londen

Landen bezocht: