Kick-off - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Amber Rep - WaarBenJij.nu Kick-off - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Amber Rep - WaarBenJij.nu

Kick-off

Blijf op de hoogte en volg Amber

22 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,
Zo, hier zit ik dan, in mijn eigen kamer in Londen! Het is gelukt en ik ben er heel blij mee. Ook al heeft het zeker wel even tijd en moeite gekost om het te vinden..
Vorige week maandag schreef ik dat op zoek ging naar bus 29 om naar de eerste kamer te gaan en ik er wel vertrouwen in had... Nou, dat viel dus echt even tegen! Pfoeh, websites/foto's zijn zo verraderlijk! Je hebt gewoon geen idee waar je terecht komt.
Ik heb in totaal 8 of 9 (ik weet het geeneens meer) kamers bezocht, maar sommige kamers die ik heb gezien waren geeneens de kamers waar ik op internet op had gereageerd. Ik ben bij kamers geweest waarbij de eigenaar in huis woont (meestal was dat een vrouw, rond de 40: nee dus), kamers wat je met meer dan 6 mensen deelt (is best leuk, maar super kleine kamers en heel vies) en naar kamers waar je het huis met 1 ander persoon deelt: en daarvan is het er een geworden. Ik vond het best vermoeiend om bij alle kamers langs te gaan, maar ben nu achteraf blij dat ik het wel allemaal heb gedaan. Het heeft voor mij wel meteen duidelijk gemaakt wat voor kamer ik het liefste wou en gelukkig is dat ook gelukt.

Ik heb gekozen om in een soort appartementencomplex bij White Hart Lane station een kamer te huren. Ik deel het appartement met een ander meisje, Chi, ze is 25 en doet PR werk. Ze is dus erg druk en ik zie haar dus eigenlijk ook bijna niet :P alleen soms s'avonds, maar ze is erg aardig en behulpzaam, dus ik ben blij! Mn kamer is ongeveer 20m2 en de locatie is voor mij echt goed. Vanaf White Hart Lane station ben je binnen 5 minuten met de trein bij Seven Sisters metro, vanuit daar doe je er 20 minuten over om naar Oxford Street (het centrum) te gaan.. en 5 minuten hier vandaan lopen gaat de bus rechtstreeks naar mijn stage. So, I have nothing to complain about! ;)

Maar goed, dit was het beste gedeelte van deze week. Ik was maandag en dinsdag vrij en heb deze dagen goed kunnen besteden aan het vinden van een kamer. Had toen heel veel zin om echt te gaan beginnen die woensdag, maar helaas zat dat er ook niet in. Om 5 uur s'nachts kreeg ik een smsje van Sarah, dat Tim een ongeluk had gehad met zijn fiets, hij waarschijnlijk een paar gebroken ribben heeft en ze de hele nacht in het ziekenhuis zijn geweest waardoor ze er de volgende dag niet waren. Echt super vervelend en ik zag even in een flits mijn hele stage in rook opgaan, maar gelukkig belde Sarah wat later in de ochtend dat het allemaal wel mee viel met Tim (hij heeft uiteindelijk zijn borstbeen gebroken en moet gewoon heel rustig aan doen en niks tillen) en we de volgende dag konden starten.

Donderdag ben ik dus pas voor het echt begonnen, maar ik kan je nu al zeggen dat ik het heel erg naar me zin heb. De studio is nog best leeg en de afgelopen dagen (en aankomende week) zijn we dus vooral bezig met het inrichten van de studio. Zo ben ik naar de Ikea geweest in Londen, hebben we allemaal ditjes en datjes opgehaald, heb ik gister een kapstok gemaakt, maak ik foto selecties voor tijdschriften om te mailen, breng ik samples naar bedrijven en maak ik samen met Tim&Phil alle wandplanken en opslag elementen voor de studio. De tijd gaat ook echt super snel doordat je de hele tijd lekker bezig bent, dat vind ik wel echt heel fijn.

Volgende week komt er nog een stagiaire, nog geen idee hoe ze heet, maar ze studeert op de Design Academie in Nederland, is half frans/half duits maar is opgegroeid in Californië.. Nouja, beetje vaag verhaal dus we vragen het volgende week wel, maar zoals Sarah zei: zei is de denker en jij bent de doener. Begin Maart komt er dan nog een stagiaire, een jongen uit Korea, hij schijnt weer heel goed met computers te zijn.. dus dan zijn we het perfecte trio :P. We gaan het mee maken, maar vind het wel heel leuk dat er nog andere stagiaires komen ook al vind ik het nu ook al leuk met Sarah, Tim & Phil.

Het is nu net bekend geworden dat we de komende maanden gaan werken aan een project die in Nederland tentoongesteld gaat worden. Het is een samenwerking tussen het ZuiderZee museum in Enkhuizen, Textielmuseum in Tilburg en Glithero. In beide musea's ben ik al is geweest (en ook zoiets: ik ken Glithero door een tentoonstelling in het ZuiderZee museum), dus ik vind het heel leuk om daar aan mee te mogen werken en het na mijn stage te kunnen bekijken in Nederland :).

Verder heb ik ook echt weer een super fijne laatste nacht gehad in het hotel. Zaterdag op zondag ging om half 5 s'nachts opeens het brand alarm af. Je schrikt daar natuurlijk wakker van, maar bij mij gaan dan toch niet echt de alarmbellen rinkelen :P. Ik dacht eerst eigenlijk een beetje dat het een grapje was.. na een paar minuten ben ik dus toch maar even op de gang gaan kijken en zag ik opeens ook het hoofd van mijn overbuurman tevoorschijn komen. Er was geen rook of iets te zien, maar samen besloten we toch maar een kijkje te gaan nemen. Heb dus snel maar wat aangetrokken en naar beneden gelopen. Daar stond dus ongeveer het hele hotel bij de receptie, aangekleed en wel met koffer en al klaar om te vluchten... Het enige wat ik had meegenomen was het pasje van mn kamer :P.
Het mannetje van de receptie was panisch aan het rond rennen omdat hij niet kon ontdekken wat er nou aan de hand was. Op een gegeven moment is er toen maar besloten (na ongeveer een uur in de herrie te staan) om in groepjes het hotel te gaan verkennen. Maar voordat we dat gingen doen kreeg mijn overbuurman in de gaten dat ik alleen was en niks van spullen had mee genomen. Hij raakte daar ook een beetje in paniek van en is samen met mij naar boven gegaan om wat spullen van mij te pakken. Heb dus nog in een soort halve stress om kwart over 5 s'nachts mn paspoort, laptop etc. bij elkaar staan graaien omdat hij zo gehaast was. Maar okee.. nadat ik dat had gedaan, met groepje en al met de rugzak op de rug het hotel verkent. Niks te vinden gelukkig, uiteindelijk bleek er iets mis te zijn in de keuken. Om 6 uur ging ongeveer het alarm uit en konden we weer gaan slapen. Toch iets wat ik niet snel meer ga vergeten!

Vandaag ben ik een beetje extra blij, omdat ik kan mede te delen dat ik sinds vandaag gezelschap heb in Londen! Hoe wel ik mij best kan vermaken in mijn eentje, ben ik blij dat mijn klasgenootje Shai een paar uurtjes geleden (als het goed is) ook is geland in Londen. Hij is hier ook voor een stage bij Bart Hess en gaat maandag beginnen. De komende dagen is hij ook heel druk met het zoeken van een kamer, waar ik hem graag bij wil helpen zover als dat kan.

Morgenavond ga ik hem ophalen bij Finsbury Park om dan samen bij mij te gaan eten, hoe dat allemaal verloopt horen jullie de volgende keer wel ;).

Heel veel liefs uit Londen!




ps. voor al mijn vriendjes en vriendinnetjes: als je langs wilt komen: LEUK! roep een weekend en ik kijk of het nog kan!







  • 22 Januari 2013 - 23:00

    Mats:

    Alles komt goed en alles valt op z'n plaats :) Eindelijk het échte begin van een hele toffe tijd! Ik ben onwijs trots op je. veel liefs xx

  • 01 Februari 2013 - 19:52

    Ria Spierenburg:

    Hoi Amber

    Ik hoorde van je moeder dat je een waarbenjij site hebt. Leuk hoor stage lopen in Londen. Wij willen je dan ook een heel fijne tijd toewensen.

    Groetjes Hans en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Amber

Stage van 3 maanden in Londen!

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 8916

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 05 April 2013

Londen

Landen bezocht: